Dayroll tarina

Kymmenien lippulappusten ja järjestelmien käsittelystä enterin painamiseen –
Näin mullistimme palkanmaksun

Muistan edelleen, kuinka palkanlaskijamme lähetti toimitusjohtajallamme videoviestin entisessä työpaikassani Rainmaker Groupilla. Aina puhuttiin, että joku päivä vielä palkat maksetaan vain enteriä painamalla ja nyt niin on käynyt, palkanlaskija kertoi. Olimme juuri ajaneet läpi pilottiryhmän palkat itse kehittämällämme sovelluksella.

DayRollin juuret ovat tässä, asiantuntijapalveluja tarjoavan Rainmaker Groupin tekemässä kehitystyössä. Toimin yrityksessä pienosakkaana 15 vuotta, joista viimeiset 5 vuotta lähinnä palvelukehitystehtävissä. Vuonna 2017 lähdimme kehittämään yhtiön sisäiseen käyttöön perehdyttämisen ja pelillistämisen alustaa. Saimme 700 työntekijän käyttöön sovelluksen, jolla pelillistettiin myyntityötä. Samalla loimme elementtejä perehdyttämiseen sekä työssä selviämiseen ja siinä tukemiseen. Taustalla oli toive tasalaatuisemmasta johtamisesta ja perehdyttämisestä sekä pelifirmoista tuttujen, huikeiden digitaalisten mahdollisuuksien hyödyntämisestä työelämässä.

Kun pelillistäminen onnistui, halusimme jatkaa kehitystyötä keräämällä kaiken työsuhteisiin liittyvän informaation samaan paikkaan ja kanavoimalla sen nykyiseen monijärjestelmäympäristöön. Rainmaker Group hoiti itse tai välillisesti tuhansia työsuhteita. Olin itsekin nähnyt 20 vuoden aikana, kuinka palkkahallinnon oli käsiteltävä kymmeniä eri järjestelmiä, viranomais- ja ay-ilmoituksia, valokuvia, sähköpostiviestejä ja excel-taulukoita maksaakseen yhden ihmisen palkan.

Halusimme ratkaista ongelman.

Hankkeesta syntyi DayRollin edeltäjä Drops -sovellus. Se vähensi ihmistyön osuutta palkanmaksussa 80 prosenttia ja mahdollisti samalla työelämän prosessien pelillistämisen. Sovelluksen kehittämistä jatkettiin uudessa yhtiössä. Keväällä 2019 siirryin kokoaikaisesti DayRolliin. On huikeat fiilikset, että olemme nyt tässä!

DayRollin visio on, että kun työntekijä kerran lataa sovelluksen, työ on sen jälkeen aina taskussa. Sama se, tekeekö ihminen työtä yhdelle työnantajalle vai monelle, peräkkäin vai samaan aikaan. Hän voi aina pyytää uutta työnantajaa maksamaan palkan DayRollin kautta – vain enteriä painamalla!

Tule mukaan luomaan kanssamme uudenlaista, parempaa työelämää!

Jari Hakulinen
toimitusjohtaja

DayRoll kehittämishanke EAKR avustuksella

 

DayRadar Oy on saanut EAKR kehittämisavustusta jolla selvitetään mahdollisuutta laajentaa DayRoll työajankirjausohjelmistoa uudella laskutusominaisuudella.

Tavoitteena tuottaa työajankirjauksesta laskutusominaisuus omana palvelukokonaisuutena. Tavoite nopeuttaa asiakasyritystemme laskutusmalleja.

Hanke on merkittävä päänavaus ohjelmistomme laajentamiseen. Monessa asiakasyrityksessämme liiketoiminnan laskutus perustuu tehtyyn työaikaan tai tehtyyn työsuoritteeseen. Selvityksen avulla, sekä selvitykseen liitettävällä POC vaiheella pystymme arvioimaan onko laajennuksella potentiaalia asiakkaillemme ja arvoa sellaisen ominaisuuden rakentamiseen jolla voimme nostaa yrityksemme lisenssin arvoa ja sitä kautta parantaa yksittäisen käyttäjän kannattavuutta.

Hankkeen selvitysvaiheen kesto on 6 kuukautta.